Spesifikasi Harga Iphone 7 Price In Malaysia

Spesifikasi Harga IPhone 7 Price in Malaysia ,- Berjaya dengan produk flagshipnya, iPhone 6S dan 6S Plus, rupanya menciptakan Apple semakin bersemangat untuk mengikuti persaingan pasaran dengan teknologi-teknologi terkini. Kali ini, menurut khabar angin, Apple juga tidak usang lagi akan membawa perdana terbarunya, Apple iPhone 7 dan Apple iPhone 7 Plus. Sama ibarat sebelum ini, kedua-dua flagship ini memiliki spesifikasi kelas premium, hanya saja untuk versi Apple iPhone 7 Plus tentu menjadi varian lebih tinggi berbanding Apple iPhone 7. Dan pada kesempatan ini, Kami akan membisikkan spesifikasi Apple iPhone 7 yang telah Kami dengar dari beberapa sumber yang dipercayai . Sehingga kini, jadual pelancaran Apple iPhone 7 masih belum diumumkan. Walau bagaimanapun, ibarat biasa, produk yang popular ibarat Apple walaupun mereka belum dilancarkan memiliki banyak pihak yang mengetahui spesifikasi yang mereka bawa. Sebelum ini, sesetengah khabar angin wacana Apple iPhone 7 telah diedarkan secara meluas. Beberapa kabar menyampaikan bahawa Apple iPhone 7 akan mengusung tubuh lebih slim, ada juga yang menyampaikan bahawa Apple iPhone 7 membawa bateri yang boleh dicharge jarak jauh dan masih banyak lagi, yang terang kesemua khabar angin yang beredar menyampaikan bahawa teknologi yang disematkan pada iPhone terbaru ini sangat canggih . Dan kali ini, kami akan mendedahkan semua spesifikasi yang akan dibawa oleh Apple iPhone 7.
 rupanya menciptakan Apple semakin bersemangat untuk mengikuti persaingan pasaran dengan tekno Spesifikasi Harga IPhone 7 Price in Malaysia

Review IPhone 7

Hadir sebagai produk gres dari vendor yang dikenali sebagai pengeluar teknologi mewah, sudah tentu Apple iPhone 7 akan semakin terbang nama Apple di dunia. Seperti kebelakangan ini, walaupun terdapat banyak gosip buruk, tetapi nampaknya iPhone 5 SE awet dalam undangan di pasaran. Ini ialah bukti bahawa Apple telah berjaya menangkap hati para pengguna dengan pelbagai produknya. Untuk Apple iPhone 7, Apple membawa tubuh dengan ketebalan 6.1 mm. Selain itu, di dalam bilik dapur, Apple iPhone 7 juga diramalkan membawa chipset Apple A10 terkini dan akan berfungsi pada platform yang sekarang masih menunggu pembebasan, iaitu iOS 10. Apple melengkapi Apple iPhone 7 dengan spesifikasi yang paling banyak lebih baru. Jadi, niscaya prestasi yang dihasilkan juga akan menjadi lebih sengit daripada generasi terdahulu. Sebagai komplemen kepada kuasa dapur kelas atas, untuk visualisasi, Apple juga menyediakan 4.7 skrin pada Apple iPhone 7 dengan tunjangan maksimum. Untuk mengekalkan ketahanan skrin, teknologi menanam Apple ibarat beling diperkuat ion, lapisan oleophobic. Sementara itu, untuk menciptakan skrin sanggup mengesan semua jenis tekanan, juga disematkan paparan Touch 3D. Masih ingin tau wacana pelbagai teknologi maju yang lain? Kami telah menyediakan ulasan penuh mengenai spesifikasi dan harga iPhone 7 dalam kasus ini.

  • Desain : 138.3 x 67.1 x 7.1 mm
  • Berat : 138 g
  • Warna : Jet Black, Black, Silver, Gold, Rose Gold, Red
Untuk kasus reka bentuk, spesifikasi iPhone 7 masih sama dengan nuansa yang dibawa oleh Apple dari yang pertama, iaitu dengan sentuhan kemewahan dalam setiap reka bentuk. Kali ini, Apple masih membawa reka bentuk tersendiri iPhone dari generasi ke generasi, sudah tentu dengan sedikit sentuhan gres dan moden. Telefon bakir terbaru dari Apple sekarang membawa pilihan warna selongsong yang lebih banyak sehingga menjadikannya lebih segar. Jadi, Apple iPhone 7 tidak kelihatan sengit ibarat versi usang iPhone. Secara fizikal, generasi gres dari iPhone ini memiliki saiz tubuh yang jauh lebih ramping dari generasi iPhone 6. Meski masih belum diketahui dimensi detailnya, namun diketahui bahawa ketebalan Apple iPhone 7 ini hanya 6.1 mm. Ini akan mewujudkan tubuh yang sangat selesa untuk ditahan. Di antara keluarga iPhone, siri Apple iPhone 7 ialah salah satu daripada nipis. Untuk urusan display, Apple iPhone 7 ini masih sama bergantung kepada jenis paparan LED-backlit IPS LCD kapasitif skrin sentuh dengan kekayaan warna warna mencapai 16 M. Dengan skrin berukuran 4.7 inci yang memiliki resolusi 750 x 1334 pixels dengan ketumpatan skrin 326 ppi ini akan menawarkan citra visual yang manis dan terang dan selesa di mata. Selain memiliki display yang jernih, Apple iPhone 7 sudah juga dilengkapi dengan tunjangan skrin yang cukup canggih, iaitu dengan memakai Ion-strengthened glass yang akan melindungi skrin telefon bimbit dari gesekan benda tajam sekalipun. Kemudian, paparan telefon bakir ini juga dilengkapi dengan tunjangan oleophobic Coating yang akan membuatnya tahan terhadap tekanan benda cair sekalipun, sehingga tidak akan menimbulkan skrin mengembun. Untuk bahagian paparan, Apple iPhone 7 memiliki banyak ciri canggih. Salah satunya ialah ciri terkini dari Apple, iaitu Paparan Sentuh 3D yang merupakan ciri yang sanggup mengesan semua jenis tekanan. Kemudian, terdapat juga ciri Paparan Zum yang akan menawarkan skrin lebih kelihatan. Tak ketinggalan juga, untuk bahagian display dari spesifikasi iPhone 7 ini sudah dilengkapi dengan teknologi Fingerprint Sensor yang bisa mengimbas cap jari, serta ditambah ciri-ciri Apple Pay sebagai satu cara untuk pembayaran kandungan rasmi dari Apple Store.
  • Chipset : Apple A10 Fusion
  • CPU : Quad-core 2.34 GHz (2x Hurricane + 2x Zephyr)
  • GPU : PowerVR Series7XT Plus (six-core graphics)
  • RAM : 2 GB
Setakat ini, barisan produk Apple dikenali sebagai salah satu produk terbaik. Oleh itu, spesifikasi Apple iPhone 7 akan dilengkapi dengan komponen terbaru di dalam bilik dapur, yang tentunya akan bersedia untuk menawarkan prestasi kelas tinggi. Kali ini, Apple membenamkan chipset terkini pada Apple iPhone 7, chipset Apple A10. Siri chipset ini pada Apple iPhone 7 akan membawa prestasi alat tipikal yang tinggi. Jadi, apa saja lalu jenis pemproses yang akan dipakai oleh Apple niscaya akan membawa prestasi yang sangat tinggi. Walaupun jenis pemproses untuk Apple iPhone 7 belum diumumkan, Apple mungkin masih memakai teknologi 64-bit. Untuk menyokong pengoptimuman kerja di landasan dapur, Apple iPhone 7 ditandakan dengan 2 GB RAM. Kehadiran kapasiti RAM 2GB pada Apple iPhone 7 akan membantu meningkatkan keupayaan pemprosesan data dan memastikan kelancaran semua jenis aplikasi. Akhirnya, spesifikasi iPhone 7 di bahagian landasan dapur akan dijalankan pada sistem operasi terbaru, iOS 10, yang niscaya akan membawa ciri-ciri yang lebih canggih dan menarik.

Tambahan pula, kami juga akan melihat berapa banyak kapasiti penyimpanan yang disediakan dalam spesifikasi iPhone 7. Sama ibarat siri iPhone sebelumnya, kali ini Apple membentangkan Apple iPhone 7 menjadi beberapa varian memori dalaman, masing-masing memiliki kapasiti memori dalaman yang berbeza. Dikenali, Apple membentangkan siri iPhone 7 ke dalam tiga pilihan kapasiti ingatan, iaitu 16 GB, 64 GB, dan juga 128 GB. Untuk saiz telefon pintar, kapasiti memori pada Apple iPhone 7 sudah sangat besar. Kapasiti memori boleh dipakai oleh anda untuk menampung semua jenis aplikasi, kedua-duanya yang memerlukan kapasiti besar dan kecil. Dalam sektor memori ini, Apple iPhone 7 disediakan dengan memori dalaman yang besar kerana ia tidak dilengkapi dengan slot microSD atau memori luaran. Ini sesungguhnya juga untuk manfaat pengguna Apple iPhone 7 kerana pada masa ini banyak kad microSD tidak harmonis dengan peranti pada iPhone. Jadi, walaupun spesifikasi iPhone 7 dalam bahagian memori ini tidak dilengkapi dengan slot microSD, ini tidak akan menjadi persoalan kerana slot memori dalaman memiliki kapasiti yang besar.
  • Kamera Belakang : 12 MP, f/2.2, 29mm, phase detection autofocus
  • Kamera Depan : 5 MP, f/2.2, 31mm, 1080p@30fps, 720p@240fps, face detection, HDR, panorama
  • Video : 2160p@30fps, 1080p@60fps,1080p@120fps, 720p@240fps
  • Flash : Dual-LED ( dual tone ) Flash
Dari segi fotografi, spesifikasi Apple iPhone 7 dilengkapi dengan kamera dengan saiz dan resolusi yang bersedia menghasilkan fotografi yang berkualiti. Untuk telefon bakir terbaru ini, Apple dilengkapi dengan kamera utama yang mengukur 12 MP. Di antara keluarga iPhone, kamera di Apple iPhone 7 memang satu yang memiliki resolusi terbesar saiz yang sama dengan generasi iPhone 6. Ini niscaya akan menawarkan kualiti foto maksimum. Selain memiliki resolusi lensa yang sangat baik, kamera belakang pada Apple iPhone 7 juga dilengkapi dengan beberapa fungsi fotografi moden, ibarat Pengesanan Fasa, Autofocus, Dual LED Flash dan ciri Touch Focus. Di samping itu, kamera utama pada Apple iPhone 7 juga telah disokong oleh teknologi terkini dari Apple, iaitu teknologi Rakaman Video 4K Serentak. Selain bisa menghasilkan gambar yang bagus, kamera utama pada Apple iPhone 7 juga boleh dipakai untuk merakam video dengan rakaman 2160 piksel. Untuk melengkapkan garis fotografi pada Apple iPhone 7, ia juga memiliki kamera sekunder 5 MP. Saiz kamera ialah agak kecil untuk keluaran telefon bakir hari ini, tetapi ia niscaya bahawa kamera yang tertanam dalam spesifikasi iPhone 7 sanggup bersaing dengan alat lain di kelasnya.
  • Wi-fi : Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band
  • Bluetooth : v4.2, A2DP, LE
  • GPS : A-GPS, GLONASS
  • USB : v2.0, reversible connector
Untuk sektor seterusnya, kami akan membincangkan satu bahagian penting dalam spesifikasi iPhone 7, iaitu sambungan. Kerana tanpa sambungan lengkap dan terusan internet yang canggih, telefon bakir tidak berbeza dengan telefon sekolah lama. Sama ibarat siri iPhone sebelumnya, generasi gres telefon bakir Apple ini juga memiliki dua versi, masing-masing memiliki teknologi selular yang berbeza. Versi pertama Apple iPhone 7 ialah teknologi rangkaian selular GSM, sementara versi kedua memakai rangkaian CDMA. Walaupun teknologi itu berbeza, tetapi kedua-dua versi Apple iPhone 7 memiliki tahap yang sama ciri-ciri sambungan, yang sudah memakai teknologi rangkaian 4G LTE. Walaupun siri iPhone 7 hanya memiliki kad SIM nano tunggal, tidak mengapa kerana kesambungan rangkaiannya bergantung pada teknologi 4G LTE. Dengan teknologi rangkaian terkini ini, anda akan dimanjakan oleh fasilitas internet yang lancar di Apple iPhone 7 dengan kelajuan muat turun minimum 150 Mbps. Bagi muat naik, kelajuan boleh mencapai 50 Mbps. Di samping itu, terdapat juga rangkaian alternatif lain yang juga boleh menjadi teras apabila tiada liputan 4G LTE, iaitu rangkaian HSPA. Sektor penyambungan pada telefon bakir juga lebih lengkap dengan penambahan ciri-ciri fungsional. Sama ibarat telefon bakir pada umumnya, Apple iPhone 7 dilengkapi dengan WiFi dan hotspot yang akan menawarkan fasilitas dalam berkongsi terusan internet percuma. Walaupun untuk tujuan berkongsi data dengan peranti lain, Apple iPhone 7 juga telah dilengkapi dengan Bluetooth v4.2 A2DP, LE yang akan membantu berkongsi data dengan lebih cepat. Untuk menyambung dengan peranti lain secara langsung, telefon bakir ini dari Apple juga dilengkapi dengan microUSB v2.0 dan penyambung yang boleh diterbalikkan. Kemudian, untuk sistem navigasi juga telah dibentangkan untuk menuntaskan spesifikasi iPhone 7, di mana telefon bakir ini telah memakai teknologi navigasi yang agak canggih, iaitu A-GPS dan GLONNAS.
  • Tipe Baterai : Li-Ion (Lithium Ion)
  • Kapasitas : 1960 mAh
Jika anda melihat spesifikasi Apple iPhone 7, sudah tentu telefon bakir terbaru ini dari Apple memerlukan kapasiti bateri yang cukup besar untuk menyokong semua aktiviti operasi. Tanpa bateri dengan kapasiti yang besar, spesifikasi telefon bimbit yang tinggi tidak bermakna. Nah, seperti Apple perlu melihat kata-kata ini, kerana kapasiti semasa bateri Apple iPhone 7 masih belum diketahui, Apple pastinya perlu dipertimbangkan lebih matang dalam menawarkan keupayaan bateri, kerana ibarat yang diketahui oleh generasi sebelumnya, Apple masih menyediakan kapasiti kuasa standard. Walaupun kapasiti itu tidak diketahui, tetapi niscaya Apple iPhone 7 akan dilengkapi dengan bateri Lithium Polymer yang tidak sanggup dilepaskan. Dan lebih menarik, ibarat khabar angin bahawa bateri yang tertanam dalam spesifikasi iPhone 7 akan sanggup melaksanakan pengecasan tanpa wayar kerana ia memiliki ciri pengecasan tanpa wayar.

Harga Iphone 7

Selepas kami mengkaji sepenuhnya apa spesifikasi, kali ini kami akan mengkaji semula harga iPhone 7 ini. Bercakap mengenai harga, tentu saja kita mesti kembali mendengar pelbagai ciri yang sangat baik pada telefon bakir ini. Sebelum membincangkan harga, Kami ingin menciptakan kesimpulan kualiti spesifikasi telefon bimbit terbaru dari Apple ini. Spesifikasi ikonik terdapat pada penggunaan chipset Apple A10, dengan penggunaan iOS 10. Penggunaan chipset terkini pastinya merupakan penanda aras untuk harga iPhone 7 ini kemudian. Belum lagi, skrin 4.7 inci pada Apple iPhone 7 juga dilengkapi dengan semua teknologi tunjangan kelas atas. Di samping itu, resolusi kamera telefon bakir ini membawa duet kamera 12 MP dan 5 MP. Nah, dengan spesifikasi yang lebih baik dan penambahan beberapa ciri gres ini, apakah harga iPhone 7?. MYR 2.199,00 sampai MYR 3.199,00.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel